ενεχυροδανειστήριο logo

Cartier Love: Η μυστική και θρυλική ιστορία πίσω από το μοναδικό βραχιόλι

Ένας άντρας, η ιστορία του και η κληρονομιά πίσω από το πιο ιδιαίτερο βραχιόλι στον κόσμο…

Η αναβίωση του βραχιολιού Cartier Love έφερε επανάσταση στα κοσμήματα, ιδιαίτερα στη νεότερη γενιά. Αποτελεί πλέον σταθερή αξία και μια απαραίτητη προσθήκη σε κάθε συλλογή ειδών κοσμήματος. Παρά τη δημοτικότητά του την τελευταία δεκαετία -κυρίως λόγω της απανταχού παρουσίας του στην ποπ κουλτούρα- οι περισσότεροι από τους θαυμαστές του θα εκπλαγούν αν μάθουν ότι το σχέδιο είναι πάνω από 50 ετών! Ίσως αυτή να είναι και η μεγαλύτερη ομορφιά της αγάπης: Η διαχρόνικότητά της.

Η αρχή

Aldo Cipullo

Η ιστορία του ξεκινά στις 3 το πρωί του 1969, όταν ο 20χρονος σχεδιαστής Aldo Cipullo ζει μια άγρυπνη νύχτα μετά το τέλος μιας σχέσης. Ειρωνικό, αν σκεφτούμε ότι ήταν ακριβώς αυτή τη νύχτα που σχεδίασε το πιο εμβληματικό σύμβολο της αγάπης: Το βραχιόλι Love.

Ο Cipullo ήθελε να δημιουργήσει κάτι που να αποτελεί μια φυσική απεικόνιση της αγάπης και της πίστης, κάτι το οποίο δεν θα μπορούσε να αφαιρεθεί απρόσεκτα, να αντικατασταθεί ή να αφαιρεθεί. Οραματίστηκε ότι θα μπορούσε να φορεθεί αντί για ένα δαχτυλίδι αρραβώνων και θα ήταν ένα σύμβολο σε μια αφοσιωμένη σχέση.

Ο Cipullo είδε την ομορφιά στην απλότητα. Χρησιμοποιώντας ως θεμέλιο την ιδέα της μεσαιωνικής ζώνης αγνότητας, που ήταν ένας αρχαϊκός μηχανισμός που φορούσαν οι γυναίκες για να αποτρέψουν τη σεξουαλική επαφή, συνδύασε αυτήν την εκπληκτική έμπνευση με τα βιομηχανικά στοιχεία που είδε στη Νέα Υόρκη και δημιούργησε το περίφημο σχέδιο ενός βραχιολιού με βίδες.

Η γνωριμία με την… Cartier

cartier love

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ήταν σχεδιαστής στην Tiffany & Co. και συχνά τον έβλεπαν να φοράει ένα πρωτότυπο του βραχιολιού. Η Tiffany & Co., ευτυχώς(;) απέρριψε το σχέδιο. Αντί όμως να πτοηθεί από αυτήν τη φαινομενική ήττα, ο Cipullo παράτησε τη δουλειά του και κατέθεσε την ιδέα του στο υποκατάστημα της Cartier στη Νέα Υόρκη, το οποίο, εκείνη την εποχή, λόγω νέας ιδιοκτησίας, αναζητούσε να υιοθετήσει μια νέα εικόνα. Ενδεχομένως να ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά.

Κάνοντας μια παρένθεση, θα πρέπει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι αυτή ήταν μια νέα εποχή στην Cartier της Νέας Υόρκης. Για πρώτη φορά, ένα υποκατάστημα δεν ανήκε στην οικογένεια Cartier και οι νέοι ιδιοκτήτες αναζητούσαν μια νέα γενιά πελατών με νέες αξίες και έναν, θα μπορούσαμε να πούμε, πιο σύγχρονο τρόπο ζωής. Η δεκαετία του 1970 ήταν μια εποχή που τα ακριβά και υψηλής αισθητικής κοσμήματα φοριούνταν σε ειδικές περιστάσεις και λιγότερο επίσημα κομμάτια φοριούνταν καθημερινά. Δεν υπήρχε αγορά, να το πούμε απλά, για μια γκάμα καθημερινών, αλλά εκλεκτών, κοσμημάτων, τα οποία θα μπορούσαν να φορεθούν και για μια επίσημη εκδήλωση. Με απλά λόγια, το βραχιόλι Love άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι φορούσαν κοσμήματα, αποτελεί, λοιπόν, μια καινοτόμα και πρωτοποριακή ιδέα στον σχεδιασμό κοσμημάτων.

Σε συνέντευξή του, ο Cipullo δηλώνει: «Ο σχεδιασμός πρέπει να είναι μέρος της λειτουργίας. Αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας. Όταν έχεις λειτουργία και σχεδιασμό, παντρεμένα μαζί, έχεις πάντα ένα επιτυχημένο αντικείμενο».

Ο σχεδιασμός του Carter Love

cartier love banner

Ο σχεδιασμός του ίδιου του βραχιολιού είναι καθαρός και απλός. Το ξεχωριστό οβάλ σχήμα εξασφαλίζει ότι ταιριάζει στην καμπυλότητα του καρπού του χρήστη. Οι βίδες – ένας υπαινιγμός για το ρολόι Cartier Santos που δημιουργήθηκε αργότερα – επιτρέπουν σε ένα αγαπημένο πρόσωπο να κλειδώσει το βραχιόλι στη θέση του. Αρχικά, ο Cipullo ήθελε το βραχιόλι να πωλείται σε ζευγάρια, έτσι οι πελάτες δεν θα μπορούσαν να το αγοράσουν μόνοι τους. Τώρα, βέβαια, αυτό δεν ισχύει. Η έκδοση της δεκαετίας του 1970 παρήχθη μόνο σε επιχρυσωμένη έκδοση 18 καρατίων και πωλήθηκε στα 250$, περίπου 1800$ σε σημερινά χρήματα.

Με αφορμή την παρουσίαση του Love, η Cartier φέρεται να έστειλε 25 ζευγάρια από το βραχιόλι στα πιο διάσημα ζευγάρια σε όλο τον κόσμο. Σε αυτά περιλαμβάνονταν άτομα όπως ο Δούκας και η Δούκισσα του Ουίνδσορ, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ και ο Ρίτσαρντ Μπάρτον, ο Άλι ΜακΓκροου και ο Στιβ ΜακΚουίν, η Σοφία Λόρεν και ο Κάρλο Πόντι. Περισσότερο από σύμβολο αγάπης, το κομμάτι έχει γίνει από τότε μέρος της ποπ κουλτούρας και παραμένει το πιο αναγνωρίσιμο κόσμημα που υπάρχει.

Η αναγέννηση

cartier love kylie jenner

Το σχέδιο αναγεννήθηκε το 2011, οπότε η Cartier απενεργοποίησε τη λειτουργικότητα στις βίδες, οι οποίες παρέμειναν κολλημένες στο βραχιόλι. Δεν πέρασε πολύς καιρός από όταν συνέβη η συγκεκριμένη αναγέννηση, οπότε η Kylie Jenner εθεάθη να φοράει πολλαπλά βραχιόλια και προκάλεσε την ίδια αναταραχή που είχε συμβεί σχεδόν 40 χρόνια πριν – ενθαρρύνοντας με αυτόν τον τρόπο μια αλλαγή στα δημογραφικά στοιχεία του target group της.

Με τα χρόνια, η Cartier έχει, πραγματικά, κατακτήσει την τέχνη της επανεφεύρεσης των εμβληματικών σχεδίων της για να ταιριάζει στα γούστα και τις τάσεις κάθε γενιάς, προκειμένου, ακριβώς, να μπορεί να προσαρμόζεται στις εποχές και να διευρύνει, κατά αυτόν τον τρόπο, το αγοραστικό της κοινό.

Σήμερα, η αγάπη των millennials για το βραχιόλι Love αποδεικνύεται από τη θέση του ως το κόσμημα που αναζητείται τις περισσότερες φορές στο Google — με τέσσερις φορές περισσότερες αναζητήσεις από το επόμενο αντικείμενο πόθου, που είναι το δαχτυλίδι αρραβώνων Tiffany.

Ο Cipullo ήταν ένας από τους δύο σχεδιαστές Cartier που είχαν ποτέ την τιμή να εγγραφεί το όνομά τους στο σχέδιό τους. Στην αρχική έκδοση 18K, θα βρείτε το όνομα “Aldo Cipullo” δίπλα στο Cartier στην εσωτερική άκρη. Ο Cipullo έζησε γρήγορα και, δυστυχώς, πέθανε νέος, σε ηλικία 42 ετών, από δύο καρδιακά επεισόδια, το 1984. Αλλά είναι, τουλάχιστον, μια παρηγοριά ότι μέσα από το μήνυμά του, το σχέδιό του και το πιο σημαντικό, την αγάπη του για την αγάπη, παραμένει αθάνατος.

cartier love couple

Κάθε εμβληματικό κομμάτι αποτελεί πάντα κάτι περισσότερο από μια απλή αγορά. Αντιπροσωπεύει την ιδέα, τον καλλιτέχνη και τις εμπειρίες που οδήγησαν σε εκείνη τη στιγμή της ανυπέρβλητης λάμψης. Η αληθινή μαγεία βρίσκεται στο γεγονός ότι ένας νεαρός, με συντετριμμένη καρδιά, μετά το τέλος μιας σχέσης, γιος ενός δημιουργού κοσμημάτων, κατάφερε με υπέροχη έμπνευση να δείξει στον κόσμο τι είναι η αγάπη.

Σύμφωνα με τα λόγια του, που εξακολουθούν να είναι αληθινά, «η αγάπη έχει γίνει υπερβολικά εμπορική, αλλά η ζωή χωρίς αγάπη δεν είναι τίποτα». Και αυτό θα μας το θυμίζει πάντα η δημιουργία του.

Στο Αθηναϊκό Ενεχειροδανειστήριο είμαστε στη διάθεσή σας να σας γνωρίσουμε τον μαγικό κόσμο του Cartier Love. Είτε θέλετε να προχωρήσετε σε πώληση είτε να σφραγίσετε τη σχέση σας με το αιώνιο σύμβολο αγάπης, οι έμπειροι εκτιμητές μας θα είναι δίπλα σας, με τη γνώση, την εμπειρία ετών, αλλά και την αγάπη στο που αξίζει στο εμβληματικό αυτό κόσμημα. Καλέστε μας σήμερα στο 210-52-21-418 και θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε.