Υπάρχουν λίγοι οίκοι μόδας τόσο αναγνωρίσιμοι όσο ο οίκος Gucci. Από τα ρευστά, μαξιμαλιστικά σχέδια του Alessandro Michele μέχρι τις σκανδαλωδώς σέξι καμπάνιες από τη θητεία του Tom Ford, ποτέ δεν υπήρξε μια στιγμή όπου η Gucci δεν ήταν η κορυφή της υπερβολικής λάμψης. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Η πολυτελής ιταλική μάρκα είχε μια πολύ πιο ταπεινή προέλευση, πριν να γίνει η αγαπημένη των πιο διάσημων σταρ.
Το Αθηναϊκό Ενεχυροδανειστήριο σας παρουσιάζει σήμερα την ιστορία του brand, με μερικά λιγότερο γνωστά στοιχεία για τον εμβληματικό οίκο μόδας.
Η Ίδρυση
Ο Guccio Gucci ίδρυσε τον διάσημο οίκο μόδας, στη Φλωρεντία της Ιταλίας, το 1921. Λέγεται ότι, πριν ξεκινήσει την ομώνυμη εταιρεία του, ο Gucci εργαζόταν ως αχθοφόρος στο Savoy Hotel, στο Λονδίνο. Εμπνευσμένος από τους πολυτελείς επισκέπτες του ξενοδοχείου, επέστρεψε στην πατρίδα του, προκειμένου να εργαστεί για μια εταιρεία αποσκευών, τη Franzi, και έτσι ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη χειροτεχνία δέρματος, πριν ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση. Στην αρχή, η Gucci πουλούσε κυρίως δερμάτινα είδη και επικεντρώθηκε σε είδη ταξιδιού, αλλά ,τελικά, επεκτάθηκε σε εξοπλισμό ιππασίας, καθώς η φήμη της έφτασε στους Βρετανούς αριστοκράτες της εποχής.
Η Δεύτερη γενιά και οι δυσκολίες
Αργότερα, οι γιοι του Gucci, Aldo, Vasco και Rodolfo, άρχισαν να εργάζονται για την εταιρεία και η φήμη της συνέχισε να αυξάνεται.Το 1935, ωστόσο, είχαν να αντιμετωπίσουν μια μεγάλη δυσκολία. Το εμπάργκο της Κοινωνίας των Εθνών κατά της Ιταλίας και η έλλειψη δέρματος, ανάγκασε το brand να χρησιμοποιήσει διαφορετικά υλικά. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε ένα ειδικά επεξεργασμένο υλικό, το οποίο χρησιμοποιείται ακόμη έως σήμερα, αλλά έχουμε και την πρώτη εμφάνιση του διάσημου λογότυπου του οίκου με το διαμάντι.
Η πρώτη τσάντα απο δέρμα… χοίρου
Αμέσως μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οπότε και άρχισε να αυξάνεται και πάλι η παραγωγή δέρματος, ο Aldo Gucci δημιούργησε την πρώτη τσάντα του οίκου από δέρμα χοίρου. Το υλικό έγινε η υπογραφή του οίκου μόδας και η πρώτη τσάντα της Gucci με λαβή από μπαμπού, σε σχήμα σέλας, θεωρείται ότι δημιουργήθηκε περίπου την ίδια εποχή. Μέχρι το 1951, η Gucci είχε πλέον υιοθετήσει και τη διάσημη λεπτομέρεια της πράσινης-κόκκινης-πράσινης ρίγας.
Η επέκταση της δεκαετίας του 50
Η δεκαετία του ’50 ήταν επίσης μια εξαιρετική εποχή για την επέκταση των καταστημάτων της Gucci. Ενώ υπήρχαν ήδη καταστήματα στη Φλωρεντία και τη Ρώμη, ο Rodolfo Gucci άνοιξε μια άλλη στο Μιλάνο το 1951, πριν επεκταθεί και στις ΗΠΑ δύο χρόνια αργότερα. Λίγο πριν από από τον θάνατο του Guccio Gucci, το 1953, ένα κατάστημα Gucci άνοιξε στο The Savoy Plaza Hotel στη Νέα Υόρκη ως φόρο τιμής στην εποχή που εργαζόταν ως αχθοφόρος. Ο ιδρυτής πέθανε μόλις 15 μέρες αργότερα σε ηλικία 71 ετών.
Η επέλαση της Gucci στις διασημότητες
Στα χρόνια που ακολούθησαν τον θάνατο του Gucci, η μάρκα συνέχισε να έχει επιτυχία, χάρη στους γιους του. Διασημότητες, όπως η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, φωτογραφήθηκαν να κρατούν τσάντες με μπαμπού λαβή και το περίφημο Horsebit loafer – με το εμβληματικό διπλό δαχτυλίδι και τη μπάρα – κυκλοφόρησε το 1953.
Το 1961, αφότου η Jacqueline Kennedy εντοπίστηκε να κρατά μια τσάντα Gucci, ο οίκος μόδας την μετονόμασε «The Jackie». Την ίδια περίπου εποχή, δημιούργησε ένα λογότυπο, που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα: Το περίφημο double-G.
Επίσης και η Grace Kelly είχε τη δική της επιρροή στα σχέδια της Gucci. Όταν αγόρασε μια τσάντα με λαβή μπαμπού το 1966, ο Rodolfo Gucci της έκανε δώρο ένα λουλουδένιο κασκόλ, φτιαγμένο ειδικά για εκείνη. Το μοτίβο ήταν μια εικονογράφηση που ανατέθηκε στον διάσημο καλλιτέχνη Vittorio Accornero και, αργότερα, ονομάστηκε «Flora».
Περισσότερα καταστήματα Gucci εμφανίστηκαν τη δεκαετία του ’70, στο Τόκιο, το Χονγκ Κονγκ και σε άλλη τοποθεσία στη Νέα Υόρκη. Το 1975, η Gucci μπήκε στον χώρο της ομορφιάς, κάνοντας το ντεμπούτο της με το άρωμα Gucci Νο. 1.
Η πρώτη επίδειξη μόδας και το δράμα της δεκαετίας του 80
Η Gucci πραγματοποίησε την πρώτη της επίδειξη μόδας το 1981. Η συλλογή επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό στο μοτίβο «Flora» και έλαβε χώρα στο Sala Bianca, Palazzo Pitti στη Φλωρεντία.
Για τις επόμενες δεκαετίες, στη Gucci συνέβησαν πολλές σημαντικές αλλαγές, καθώς και ένα δράμα. Τα εγγόνια του Guccio εργάζονταν στην εταιρεία στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και η οικογένεια διαφωνούσε για το ποιος θα είχε τον έλεγχο. Τελικά, ανέλαβε ο γιος του Rodolfo, Maurizio, ο οποίος απομάκρυνε τα ξαδέρφια του και τον θείο του Aldo από την εταιρεία.
Το 1989, μια εταιρεία συμμετοχών, η Investcorp, εξαγόρασε σχεδόν το ήμισυ της Gucci. Ο πρόεδρος της Bergdorf Goodman’s, Dawn Mello, και ο επικεφαλής των αξεσουάρ της, Richard Lambertson, προσλήφθηκαν, στη συνέχεια, για να δώσουν στο brand την απαραίτητη ώθηση.
Ο Tom Ford και η αναγέννηση του οίκου Gucci
Η πραγματική αλλαγή συνέβη το 1990, όταν ένας εξαιρετικά ταλαντούχος νεαρός σχεδιαστής, ονόματι Tom Ford, εμφανίστηκε στο πλάνο. Αρχικά, επέβλεπε τις συλλογές, για να γίνει τελικά Creative Director του οίκου το 1994. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Maurizio Gucci πούλησε τις υπόλοιπες μετοχές του στην Investcorp, για να δολοφονηθεί τελικά το 1995.
Ο Tom Ford θεωρείται ο σχεδιαστής που αναζωογόνησε πραγματικά την Gucci, ενσωματώνοντας αισθησιακά σχέδια ρούχων, αλλά και διαφημιστικές καμπάνιες.
Το 1999, η εμβληματική τσάντα «Jackie» κυκλοφόρησε ξανά με μερικές ενημερώσεις και έγινε γρήγορα το νέο must-have αξεσουάρ.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η LVMH άρχισε σιγά-σιγά να αγοράζει μετοχές της εταιρείας, παρά τις αντιδράσεις του τότε διευθύνοντος συμβούλου της Gucci, Domenico De Sole. Ωστόσο, πριν αναλάβει πλήρως η εταιρεία, ο επενδυτής François Pinault, της PPR, έγινε στρατηγικά ο κύριος ενδιαφερόμενος.
Η αποχώρηση του Tom Ford και η ανάληψη εξουσίας από την Frida Giannini
Το 2004, ο Ford και ο Διευθύνων Σύμβουλος Domenico De Sole αποχώρησαν από την εταιρεία λόγω διαφωνίων με την PPR. Πριν αποχωρήσει ο Ford έφερε στον οίκο την πρώην σχεδιάστρια τσαντών της Fendi, Frida Giannini, για να ενισχύσει και να ανανεώσει το τμήμα αξεσουάρ της Gucci.
Το 2006, η Giannini ανέλαβε creative director, η οποία, αντί να επικεντρωθεί στο λογότυπο double-G, αναβίωσε το μοτίβο «Flora», επιλογή που αποδείχθηκε τεράστια επιτυχία.
Το 2008, η Gucci μετέδωσε την πρώτη της τηλεοπτική καμπάνια για το άρωμα Gucci by Gucci, την οποία σκηνοθέτησε ο David Lynch. Το Gucci by Gucci Pour Homme, το πρώτο ανδρικό άρωμα της Giannini, κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά, με πρωταγωνιστή της καμπάνιας τον James Franco. Το εμβληματικό πλέον άρωμα Flora by Gucci κυκλοφόρησε το 2009.
Η εποχή του Alessandro Michele
Στα τέλη του 2014, ανακοινώθηκε ξαφνικά ότι η Giannini και ο διευθύνων σύμβουλος Patrizio Di Marco θα αποχωρούσαν από την εταιρεία. Ο Alessandro Michele, ο οποίος είχε ήδη αφιερώσει 12 χρόνια στη μάρκα, ανέλαβε τότε νέος creative director. H ανάθεση αυτού του ρόλου σε έναν σχετικά άγνωστο σχεδιαστή αξεσουάρ προκάλεσε σοκ στον χώρο της μόδας. Η πρώτη του κίνηση σε αυτή τη θέση ήταν ο σχεδιασμός μιας εντελώς νέας συλλογής ανδρικών ενδυμάτων σε λιγότερο από μια εβδομάδα, όπως λέγεται. Η πρώτη του συλλογή γυναικείων ενδυμάτων έκανε το ντεμπούτο της έναν μήνα αργότερα στην πασαρέλα του Μιλάνο και γνώρισε τεράστια επιτυχία. Μετά την αποχώρηση του Di Marco, ο Marco Bizzarri ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gucci.
Ο Michele έδωσε στον πολυτελή οίκο μια υπερβολή, χρησιμοποιώντας έντονα εμπριμέ, παγιέτες και υπερμεγέθη γυαλιά. Ξεκινώντας με τις συλλογές του 2022, ο οίκος δεν χρησιμοποιεί πλέον γούνα και έχει υποσχεθεί να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της έως το 2025. Το 2019, η Gucci κυκλοφόρησε ξανά τη σειρά μακιγιάζ της, Gucci Beauty, και παρουσίασε το πρώτο της unisex άρωμα, Mémoire d’ Une Odeur.
Τον Νοέμβριο του 2022, ο Michele ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το brand.
Οι πιο εικονικές τσάντες του οίκου θεωρούνται οι Gucci Bamboo, Jackie, Marmont, Flora, Guccissima, Soho Disco και Dionysus.
Στο Αθηναϊκό Ενεχυροδανειστήριο μπορείτε πουλήσετε ή να αγοράσετε επώνυμες τσάντες, με τα απαραίτητα πιστοποιητικά αυθέντικότητάς τους. Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία. Κάλεστε μας σήμερα στο 210-52-21-418 και θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε.